Торгове освітлення
Торговим освітленням називають спеціалізовані освітлювальні прилади для функціонального освітлення торгових залів, комерційних та виставкових об’єктів, вітрин та шоу румів. Торгове освітлення – це освітлення для магазинів та салонів.
Призначення торгового світла
Призначення торгового світла – привертає увагу до об’єкта освітлення, на відміну від декоративних світильників, які є об’єктами уваги, декоративними елементами інтер’єру
Конструктори торгових світильників розробляють дизайн корпусів, лінз та рефлекторів, драйвер-боксів та елементів кріплення з науковим підходом. Призначення торгового світильника – виконувати певну функцію в сценарії (схемі) освітлення. Цим пояснюється агресивний і аскетичний зовнішній вигляд торгових світильників.
Світильники для торговельного освітлення є складними приладами і при їх підборі слід звернути увагу на їх світловий потік, експлуатаційні якості та ціну виробу
Якість світлового потоку
Світловий потік – це найважливіший чинник, який впливає вибір освітлювального приладу.
- Насамперед ця категорія характеристик включає криву сили світла (КСС) – схематичне зображення розподілу сили світла. КСС вимірюється в лабораторних умовах і може бути записана в форматі .IES для подальшого використання в комп’ютерному моделюванні освітлення. У файлах IES записується вся інформація про світловий потік, читаються такі файли програмою DIALux.
- Температура світла. Всі джерела світла характеризуються колірною температурою, що вимірюються в Кельваїнах (К). Рекомендований температурний діапазон для торгового освітлення від 2500К (жовте світло) до 5500К (синє світло)
- Кут розсіювання світла торгового світильника залежить від використаного рефлектора чи оптичної системи. Один і той самий торговий світильник може комплектуватися рефлекторами (лінзами) з різними кутами розсіювання світла.
Вартість торгового світла є важливим фактором при підборі освітлення для магазину
На вартість освітлювальної системи впливають:
- Використовувані компоненти. Пряма пропорційна залежність якості компонентів світильника від вартості. Не варто розраховувати, що дешевий світильник видаватиме якісний світловий потік.
- Бренд. У вартість італійських та німецьких торгових світильників іменитих брендів включено націнку за престижність та маркетингові витрати. Вибираючи локальні українські бренди торговельного освітлення, споживачі не переплачують за преміальну лейбу.
Функції торгового світла
Дві основні функції торговельного освітлення:
- Підсвічування товарної викладки та створення світлової атмосфери у торговому залі. Саме професійне торгове світло надає обсягу при освітленні манекенів і найкраще висвітлює пропоновану продукцію.
- Зниження рекламних витрат. Мережі магазинів, рітейлери та окремі бутіки постійно інвестують у рекламу та маркетинг без видимих результатів. Якісне освітлення торгового залу та вітрини знижує необхідність додаткової реклами товарів. Під яскравим світлом з підвищеною передачею кольору споживачі самі переконуються в якості товарів магазину. Інвестиції в торгове освітлення одразу позитивно позначаються на фінансових результатах магазинів.
Застосування торговельного освітлення
Торговельне освітлення широко застосовується для оформлення інтер’єрів та екстер’єрів таких об’єктів:
- Торгово-розважальні комплекси (ТРЦ) та бізнес-центри (БЦ);
- Супермаркети, магазини та бутіки;
- Фудкорти та заклади громадського харчування;
- Кафе та ресторани;
- Галереї, виставкові зали та шоу руми;
- Предмети декору та інтер’єру;
Переваги торгового світла
Три основні переваги використання спеціалізованих торгових LED світильників:
- Економія на електроенергії. LED (світлодіодне) освітлення в магазині заощаджує до 65% витрат на електроенергію в порівнянні з традиційними та металогалогеними (МГЛ) світильниками. Відповідно експлуатація торгового LED світла зменшує навантаження на інженерні мережі у магазині та ТРЦ.
- Термін служби LED світильників – до 50 тис. годин. Вигоряння світлового потоку після перших 10 тис. годин не перевищує 25%, на відміну від МГЛ світильників, яким потрібна заміна лампи після 6-7 тис. годин світіння.
- Ступінь захисту LED світильників до IP68. Торгові світильники експлуатуються як у сухих і чистих магазинах одягу, так і в запорошених овочевих відділах або у вологих рибних магазинах. Для кожного об’єкта торгівлі можна підібрати спеціалізований світильник із відповідним ступенем захисту.
Торгові світильники відрізняються типом джерела світла – LED чіп або МГЛ лампа. Сучасні торгові світильники конструюються під джерелом світла LED.
Для вимірювання рівня освітленості у торговому залі використовують спеціальне обладнання – люксметри (люксометри). Люксметри визначають освітленість у люксах (Лк), це співвідношення кількості люменів (Лм, lm) на одиницю площі (зазвичай – 1 кв.метр). Освітленість у торговому залі вимірюється безпосередньо на полицях з товаром та проходах між стелажами, вітринами.
Для зручності та дотримання санітарних норм затверджено норми середньої освітленості для торгових приміщень (виміри з 0.7-1.0 метра від рівня підлоги, середня горизонтальна освітленість):
- Торгові зали без самообслуговування (магазини одягу та взуття, книжкові, ювелірні, магазини тканин та фурнітури, магазини побутової техніки та електротоварів) – мінімум 300 Лк.
- Торгові зали магазинів та супермаркетів самообслуговування – мінімум 400 Лк.
- Торгові зали DIY-магазинів, будівельних супермаркетів, канцелярських магазинів, магазинів іграшок та спортивного інвентарю – мінімум 200 Лк.
- Примірювальні зони в магазинах одягу та взуття – мінімум 300 Лк.
- Сервісні відділення, зали очікування, прикасові зони – мінімум 200 Лк.
Перераховані вище норми є мінімально прийнятним рівнем освітлення для торгових об’єктів. У правильно спроектованому торговому залі рівень освітленості може змінюватись від 100 Лк у проходах до 3000 Лк на манекенах
Наша компанія спеціалізується на торговому освітленні, проектні менеджери Візіон Лайтінг Україна завжди готові проконсультувати з освітлення магазинів, бутіків, торгових павільйонів, салонів та шоу-румів.