Освітлення в дизайні роздрібних магазинів
Важливість освітлення під час проєктування роздрібних магазинів
Освітлення роздрібних магазинів та їх дизайну завжди нерозривно пов’язані, доповнюють та посилюють враження на відвідувачів.
Час, коли з дизайном інтер’єру та освітленням працювали окремо, давно минуло. Конкуренція в торгівлі з кожним днем все сильніше, бренди конкурують за клієнтів на всіх рівнях, від основних елементів брендингу в графічному представленні та дизайні інтер’єру до онлайн-присутності, освітлення та аудіо-візуальних елементів. Бренди тепер націлені на всі почуття споживачів – упустити щось означає послабити свої позиції.
Освітлення безпосередньо впливає на настрій відвідувача – адже 80 відсотків сенсорної інформації мозок отримує через зір. Освітлення підкреслює архітектурні елементи, якості продукції та створює віртуальні простори. Все це впливає на почуття, думку про продукт, і, зрештою, визначає вибір – купувати чи ні.
В останні роки, з еволюцією освітлювального дизайну, це стає все вірніше. У минулому було дуже мало варіантів установки освітлення. На стелі, стінах або, іноді, використовувалися окремі освітлювальні прилади. Освітлення всередині елементів було дуже рідкісним і тягло за собою постійні компроміси, обмежуючи доступні варіанти розміром та якістю наявних технологій.
Світлодіоди дозволяють встановити інтегроване освітлення у будь-який інтер’єр або архітектурні елементи
Можливості зростають експоненційно, нові технології кидають виклик, оскільки це означає необхідність більш тісної взаємодії для забезпечення ідеальної інтеграції правильного освітлення в ці елементи.
Сучасні варіанти освітлення від Візіон Лайтінг Україна допоможуть посилити стратегію бренду, створюючи додаткове середовище комунікації, яке підтримує витриманий образ.
Для прикладу – два бренди, які використовують освітлення надзвичайно послідовним чином – компанії Apple та Louis Vuitton. Дві абсолютно різні компанії, які мають різні підходи до освітлення.
Apple робить ставку на свій фірмовий стиль hi-tech. Це досягається використанням великих підсвічених зі зворотного боку поверхонь, холодний колір забезпечує однорідне розсіяне освітлення, що створює чисті лінії та ультрасучасну атмосферу.
Louis Vuitton, з іншого боку, використовує атмосферне освітлення в теплих тонах та поличку освітлення з ефектом гало, щоб створити ексклюзивну атмосферу, яка породжує у клієнтів відчуття безпеки та піклування про них.
За допомогою освітлення можна навіть розповісти історію, як, наприклад, у магазинах типу Whisky Shop. Тут тісна взаємодія інтер'єру та освітлювального дизайну призвела до повної гармонії товарів та брендингу. Створюючи атмосферу, що підкреслює особливий дух віскі та приділяє увагу деяким казкам про виробництво віскі. Кажуть, ангели беруть частку всього віскі під час процесу дозрівання – адже два відсотки обсягу втрачається щороку. Саме цю легенду обіграли дизайнери у нещодавно реконструйованих магазинах. Зобразивши підвішені підсвічені крила ангела, щоб занурити покупців у особливий дух історії.
Освітлення роздрібних магазинів впливає на кожний аспект роздрібного досвіду. Від бренду та сприйняття продукту до залучення покупця та створення у нього особливого настрою. Це означає, що необхідно враховувати освітлення на кожному етапі процесу. А також розуміти, який вплив освітлення може мати на загальні плани проектування.