Як створити потрібний настрій
Нейтральне біле світло – світло природного денного освітлення. За нього робота людини має максимальну ефективність. Помічено, що інші відтінки впливають на продуктивність: при жовтому світлі ефективність роботи нижча на 7%, при зеленому – на 8%, при блакитному – вже на 22%, при червоному та помаранчевому – на 24%.
Денне світло (4000 – 5000К) ідеальне для читання, для роботи, що потребує уваги та концентрації, при роботі з макіяжем забезпечує найбільший контраст кольорів.
Також денне нейтральне світло з колірною температурою в межах 4000К використовують як загальне освітлення торгових площ магазинів – цим досягається енергійна атмосфера в приміщенні та активний настрій у покупців. У гіпермаркетах світло ще яскравіше – близько 4500 К. Таке освітлення допомагає сприймати велику кількість товарів упродовж тривалого часу.
Ще більшою мірою, ніж нейтральне, холодне біле світло створює енергійний, бадьорий настрій. Джерела світла з колірною температурою в межах 5000-6500К створюють настільки активну обстановку, що змушують людей швидше рухатися та приймати рішення. Цю властивість яскравого світла використовують у висвітленні касових зон гіпермаркетів.
У порівнянні з теплим та нейтрально-білим, холодне біле світло має найбільшу контрастність. Це допомагає висвітлювати темні предмети, але досить сильно спотворює передачу кольору товарів.
Отримати максимальну користь при освітленні товарів
Природне нейтральне світло підходить для овочів, фруктів та квітів. Їх краще уявляти при «сонячному» світлі – це допомагає передати їхню свіжість і привабливість.
Холодне біле світло відмінно підходить для представлення кухонь та ванних кімнат – меблів, сантехніки та аксесуарів. Він підкреслює педантичну білизну та чистоту побутової техніки та сантехнічного обладнання – холодильників, пральних машин, плит; раковин та унітазів. Тепліше освітлення тут може все зіпсувати - обладнання виглядатиме жовтуватим, не новим. Нікель і сталь також виглядатимуть гірше.
Холодне біле світло також найкраще підкреслює кришталь і посуд, у тому числі нікельований. Також біле світло використовується для освітлення полиць аудіо-, відео- та комп'ютерної техніки, підкреслюючи їх стиль та підтримуючи асоціацію з майбутнім та новими технологіями.
Яскраве з блакитом світло може використовуватися там, де необхідно створити свіжу атмосферу, викликати асоціації з водою та холодом. Наприклад, для освітлення розкладок свіжої риби.
Для організації освітлення одягу в магазинах слід пам'ятати, що повсякденне та спортивне краще освітлювати світильниками з холодним або нейтральним світлом. Вони за своїми характеристиками ближче до природного денного освітлення, а значить, одяг краще сприйматиметься покупцями (на противагу вечірнім моделям, які вигідніше виглядають у теплому світлі).
Варто взяти до уваги, що холодне блакитне освітлення зовсім не годиться для примірювальних. При такому освітленні покупець бачить у дзеркалі обличчя нездорового відтінку, не подобається собі та втрачає інтерес до речей.
На особливу увагу заслуговує освітлення ювелірних прикрас. На відміну від золота, срібло потрібне підсвічування холодним світлом меншої інтенсивності, оскільки поверхні мають сильну відбивну здатність. Платина і метали платинової групи (наприклад, пологові покриття) також вигідно виглядають під холодним, але м'яким освітленням.
Освітлення каменів потребує особливого підходу та знань. Щоб підкреслити в першу чергу цінність і красу каменю, доводиться пам'ятати про його колір, ограновування та полірування. Колір каменя буде різним при природному світлі або вечірньому освітленні, тому джерел світла для представлення прикрас може бути декілька, вони можуть бути різної температури та кольору.
Наприклад, яскраве іскристе світло кількох джерел освітлення змушує грати алмази.
Для освітлення магазинів косметики та парфумерії варто застосовувати світильники з кольоропередачею понад 90% та світловою температурою 4000-6500К. Це дозволить максимально коректно передати палітру кольорів. Крім того, рекомендується розсіяне, м'яке освітлення, щоб уникнути відблисків.
Команда Vision Lighting, у свою чергу, готова допомогти у реалізації будь-яких освітлювальних проектів. Володіючи знаннями про нюанси освітлення та те, як «працює» колірна температура світла, можна досягти максимально ефективної презентації товарів, створити бажану атмосферу та імідж, збільшити продажі та навіть впливати на поведінку покупців.