Логічно припустити, що продуманий стильний дизайн магазину забезпечить більші продажі, ніж інтер’єр, що бачив види. Особливо якщо магазин цікаво та належним чином освітлений – це також сприятиме продажам, і привабить більше відвідувачів, які ще не раз повернутися.
Чи можна впевнено сказати, що вплив освітлення є причиною зростання продажів? Адже оцінюючи фінансові прибутки, варто взяти до уваги економічні фактори, місце розташування, споживчі тенденції, ціноутворення і просування, пору року, ціну бензину, що коливається, погоду не по сезону, велика спортивна подія по телевізору, рекламну кампанію магазину або бренду, хороше або погане обслуговування клієнтів , наявність товару, то коли випали державні свята, і так далі.
Компанія Vision Lighting наводить думку колег та дані досліджень з цього питання.
Освітлення може спрямовувати покупців
Наприклад, для проєктування магазинів вин та міцних напоїв мережі Фініст, Росія, компанія Shopworks використала поєднання приглушеного освітлення, щоб створити інтимну атмосферу, з акцентним освітленням на центральних виставкових модулях для виділення продукції та полегшення навігації. Освітлення виконане у прохолодних тонах спектру, що допомагає збалансувати яскраві та теплі відтінки та текстури інтер’єру магазину. Дизайн світильників також зіграв свою роль у створенні загального образу бренду, наприклад, подвісні світильники над зоною дегустації: прості форми сприяли створенню стилю та відчуття лофт. Розташування стельових елементів і ламп над проходами та вздовж полиць з продукцією допомагає провести покупців по магазину та збільшує кількість покупок.
Муніш Датта (Munish Datta), голова технічного управління мережею магазинів компанії Marks & Spencer, яка нещодавно перейшла на LED освітлення у сотнях продуктових магазинів своєї мережі, каже, що вигода від збільшення продажів, зрештою, може переважити економію від підвищення енергоефективності.
Саймон Уолдрон (Simon Waldron), менеджер електротехнічних систем Сеінзбері (Sainsbury), прихильник застосування світлодіодних світильників у передовій роздрібній мережі, навпаки, спантеличений. «Дуже спірне питання – чи збільшує використання світлодіодних світильників продажу. Не можна гарантувати, що світлодіоди стануть причиною зростання продажів, тому що в цьому питанні так багато змінних і немає жодних суттєвих емпіричних даних. Потрібно більше досліджень, щоб побачити, чи збільшуються продажі з використанням LED освітлення чи іншої продукції з високим індексом кольору».
Освітлення у цифрах
Будь-хто, хто може довести, що нова схема освітлення дозволить заощадити гроші на нижніх полицях та збільшити продажі на верхніх, має сильний переконливий аргумент – не дивно, що це намагаються зробити знову і знову.
Так, у 2010 році протягом 21 тижня проводилися дослідження нідерландською групою супермаркетів Plus спільно з Philips Lighting. Дослідження мало на меті вивчити вплив світла на поведінку покупців, використовуючи різні сценарії світлодіодного освітлення. Philips Lighting залучив CQM як зовнішнє агентство маркетингових досліджень та дослідницьку лабораторію торгового дизайну (Retail Design Research Lab) університету Хассельта (PHL University of Hasselt) оцінити повернення інвестицій для магазинів від встановлення світлодіодних систем освітлення. На продуктових кошиках покупців була встановлена система спостереження, щоб відстежувати звички купівлі, такі як час, проведений у певних зонах супермаркету, їх маршрут по магазину та відділи магазину, куди вони зайшли спеціально.
Налаштовуване освітлення AmbiScene було встановлено в лівій частині магазину, тоді як у правій частині супермаркету використовувалося традиційне освітлення із застосуванням різних освітлювальних сценаріїв у різні дні. Результати від CQM показали, що встановлення освітлювальної системи збільшило продажі в середньому на 1,93% на одного покупця завдяки динамічній установці освітлення. Подальший аналіз результатів показав також, що покупці витратили більше часу в зонах магазину, освітлених теплішим світлом, ніж у відділах з холоднішим освітленням.
Ще один факт: виробник освітлення Zumtobel стверджує, що магазин одягу в Німеччині відзначив зростання продажів приблизно на 12% порівняно з іншим місцевим магазином після того, як він встановив нову схему освітлення, спеціально розроблену для характеру його цільових клієнтів.
Проте складно сказати, які ще фактори вплинули на два магазини, або що трапилося б, якби освітлення залишилося незмінним.