Освітлення магазинів

Освітлення магазинів
26.09.2017

Освітлення магазинів відрізняється від освітлення квартир та офісів. Призначення освітлення буває функціональним та декоративним. У магазинах використовуються функціональні джерела світла. Саме вони створюють атмосферу, акцентують увагу на товарі та зонують приміщення. Декоративне освітлення теж може застосовуватися, але тільки як дизайнерський елемент, щоб підкреслити стилістику інтер’єру.

Відмінність функціонального світла від декоративного полягає в характеристиках світлового потоку, його інтенсивності, колірній температурі, вугіллі розсіювання світла, кольоропередачі та експлуатаційних характеристиках. Компанія Візіон Лайтінг Україна спеціалізується на освітленні магазинів функціональними, спеціалізованими джерелами світла.

Приступаючи до освітлення магазину, треба мати на увазі, що різні зони вимагають різного підходу до освітлення. Для спрощення завдання розбийте магазин на функціональні зони і працюйте окремо з кожною з них – вітрина, торговий зал, примірювальні, касова зона, прикасова зона.

освітлення вітрин магазинів

Освітлення вітрини

Вітрини це найбільш запам’ятована частина магазину. Вітриністка це мистецтво розробити дизайн вітрини. Фахівець із візуального мерчендайзингу, який розробляє дизайн вітрини – вітриніст.

Робота над оформленням вітрини починається з роботи над експозицією та загальною темою. Треба продумати за допомогою яких товарів, якої колірної гами ви поставите настрій. Розміщення предметів, манекенів, тумб, товарів, декорацій – все має підкорятися єдиному порядку та стилістиці. Але побудувати ідеальну композицію у вітрині замало привернення уваги покупців. Вітрина “оживає” за допомогою світла. Найголовніше у вітрині – це робота зі світлом. При правильному освітленні навіть середньої якості товари виглядають дорожче, якісніше, яскравіше та бажаніше.

Найбільш поширені типи світильників для вітрини – це даунлайти та трекові прожектори. Вітрина може заливатись світлом, освітлюватися джерелами загального освітлення. Вітрина може освітлюватися лише акцентними прожекторами з тонким променем світла. Вибір схеми освітлення та типів світильників залежить від дизайну магазину та переваг цільової аудиторії.

Магазини можуть використовувати акцентні світильники теплої температури кольору для передачі романтичної атмосфери вітрин з нижньою білизною. Для вітрин спортивних товарів підійдуть яскраві даунлайти, що заливають, нейтрального білого кольору, які створять динамічну і свіжу атмосферу.

Візіон Лайтінг освітлила сотні вітрин в Україні, наші проєктні менеджери безкоштовно проконсультують як краще підсвітити саме вашу вітрину.

Топ 2 правила для освітлення вітрини:

  1. Освітлення вітрин має бути яскравішим за освітлення навколишнього простору (холів, коридорів, вітрин інших магазинів, вулиці тощо),
  2. Краще менше товару та більше світла, ніж навпаки. Заощаджуйте на манекенах і декорі, але не заощаджуйте на джерелах світла.

Вітрина – ваша головна та яскрава реклама. Перше враження від магазину (навіть для відомого мережевого ритейлера) формується вітриною.

освітлення торгової зали магазину

Освітлення торгової зали

Вітрина магазину має привернути увагу та налаштувати покупця, а торговий зал має виправдати очікування покупця. Добре, коли торгова зала проглядається ще до входу в магазин, через вітрину. Якщо торговий зал цікаво оформлений і досить освітлений, він притягує до себе увагу і приманює покупців через вітрину.

Приступаючи до освітлення магазину, слід розбити торговий зал на функціональні зони. Необхідно визначитися з інтер’єром та розміщенням торгового обладнання. Тільки після затвердження концепції магазину можна розпочати проєктування освітлення в торговому залі.

Основні типи світильників для торгового залу:
  • Врезні даунлайти. Зазвичай використовуються як джерела загального освітлення, але в комплектаціях з рефлекторами від 10 до 30 ° виступають акцентним джерелом світла.
  • Врізні карданні світильники. Використовуються як альтернатива прожекторам і врізним світильникам. Застосовуються як джерела загального освітлення або як акцентні світильники спрямованого світла.
  • Накладні світильники. Використовуються в інтер’єрах, де не передбачено освітлення врізними даунлайтами. Застосовуються для заливного освітлення, зазвичай комплектуються рефлекторами з вужчим кутом розсіювання світла, ніж у звичайних даунлайтів.
  • Трекові світильники. Трекові прожектори (світильники на шинопроводі) застосовуються як акцентне джерело світла для підсвічування вітрин, полиць, манекенів.
  • Подвісні світильники. Сфера застосувань схожа на накладні світильники. Застосовуються як акцентні та заливні джерела світла із середнім кутом розсіювання світла, монтуються на підвісах.
  • Лінійні світильники (магістральні системи). Використовуються для загального заливного освітлення. Зазвичай застосовуються у великих торгових залах (павільйонах), підвішуються зі стелі та монтуються у лінії (магістралі).

Кожна функціональна зона торгового залу повинна мати певний рівень освітленості. Проходи між стелажами повинні мати менший рівень освітленості, ніж безпосередньо стелажі і товарні викладки.

Загальний рівень освітленості торгового залу має бути на рівні 600-700 lx. Цей рівень заміряється на відстані 1 метра від підлоги спеціальними приладами – люксометрами. Відповідно рівень освітлення полиць, вітрин та товарів повинен бути не менше 1200-1400 lx. Це загальне правило – на товар світла більше, ніж у проходах. Звичайно, рівень освітленості варіюється залежно від типу торгового залу.

Якщо магазин знаходиться в ТРЦ, де зазвичай велика ілюмінація, рівень загальної освітленості торгового залу може доходити до 1000-1200 lx, а освітлення на полицях (товарі) може доходити до 3000 lx. Важливо виділити магазин серед інших у ТРЦ – до темної торгової зали покупці заходять рідше. Якщо у вашому торговому залі рівень загальної освітленості 600 lx, а у конкурентів навпаки – 900 lx, то й за інших рівних умов конкуренти отримують велику відвідуваність торгового залу.

Торгові зали та бутіки

Освітлення торгових залів магазинів і бутиків, що окремо стоять, може не бути таким яскравим. У бутиках рівень загальної освітленості може опускатися до 300 lx, причому рівень освітленості вітрин, товарів однаково має бути не нижче 1600-1800 lx. Такий контраст світла і тіні, рівня загального та акцентного освітлення створює драматичний ефект, який підкреслить якість, ексклюзивність товару.

Інтер’єри насичені світлом привертають увагу покупців, яким цікаво. Схема освітлення торгового залу повинна керувати увагою та поведінкою покупця: світлові доріжки (плями) ведуть покупця через вітрини та стелажі в глибину магазину та до касової зони.

Обов’язково варто брати до уваги товар, який буде представлений у торговому залі. Навіть у рамках однієї товарної групи (фешн ритейл) схеми освітлення будуть разюче відрізнятися: освітлення магазинів кашемірового пальта дуже відрізняється від освітлення магазину хутряних виробів. Якщо вовняне пальто вигідно виглядає у світлі акцентних прожекторів спрямованих з різних боків, то на шуби не можна світити під кутом, таке світло “дешевитиме” хутро. Хутряні вироби слід підсвічувати дуже м’якиму білому та холодному світлі, спрямованим суворо вниз, тоді хутро виглядає оксамитовим, дорогим, не штучним.

Продуктові магазини

Освітлення м’ясного, сирного та овочевого відділів у торговому залі теж сильно відрізнятиметься. Кожному продукту відповідає своя колірна температура: рибу, заморожені та молочні продукти треба освітлювати холодним світлом; сирні та хлібобулочні вироби підсвічують теплим жовтим світлом; м’ясо та овочі вигідно виглядають у нейтральному білому світлі.

На освітлення впливають переваги цільової аудиторії. Торгові зали з класичними діловими костюмами та торгові зали з молодіжним повсякденним одягом залучають різні цільові аудиторії, що необхідно мати на увазі при підборі схем освітлення.

Ви можете не розумітися на всіх тонкощах освітлення торгових залів, проконсультуйтеся у фахівців у освітленні ритейлу. Фахівці нашої компанії не беруть грошей за консультації щодо освітлення торгових залів, звертайтесь!

світлення примірювальних в магазині

Освітлення примірювальних

Примірювальні зони в магазині – одні з найважливіших, саме в них покупець вирішується на покупки або розчаровується у виборі.

Дивно, але досі багато ритейлерів намагаються економити на освітленні в примірочних. Економія на примірювальних веде до втрати покупців. Можна провести дослідження і зафіксувати кількість відвідувачів, що зайшли в примірювальну та кількість покупців, що дійшли до каси, з хороших примірювальних до каси доходять значно частіше.

У примірочній обов’язково має висіти велике дзеркало, що не спотворює відображення, а рівень освітлення повинен бути не менше 500 lx.

Найпростіше досягти нормального рівня освітленості за допомогою врізних даунлайтів або накладних світильників. Переважно використовувати рефлектори із середнім та широким кутом розсіювання світла. В одній примірювальній (кабінці) краще розміщувати кілька джерел світла на стелі – один трохи ближче до дзеркала, інший трохи ближче до виходу. Якщо рознести джерела світла по примірювальній стелі, то відвідувач буде освітлений і спереду і ззаду.

Цікавого ефекту освітленості можна досягти, використавши вбудовані в дзеркало світильники. Таке світло додасть театральності та драматизму у примірювальній. Але одним бічним джерелом світла не можна висвітлити примірювальну. У звичайному житті (на вулиці або в приміщенні) джерело світла знаходиться зверху і ми звикли сприймати себе та інших людей, освітленими зверху. Коли немає джерела світла зверху, а є тільки бічне освітлення – це спотворює тіні на обличчі та фігурі людини, як наслідок – змінюється сприйняття людини своєї фігури, зазвичай на гірший бік.

Найкраща схема освітлення для примірювальної – основне верхнє світло і додаткове бічне підсвічування.

Освітлення в примірювальній кабінці має імітувати денне світло, адже саме при сонячному світлі буде видно реальний колір джинсів, сорочки, спідниці чи светра. Необхідно домогтися коректної передачі кольору світильників у примірювальній. Для примірювальної підійдуть джерела світла з коефіцієнтом кольору не нижче 80 Ra (нижня межа), краще використовувати світильники, у яких CRI доходить до 95 Ra.

Залежно від стилістики інтер’єру температура світла в примірочних може різнитися. Ми рекомендуємо використовувати нейтральне біле світло 4000К для освітлення примірювальних зон, навіть якщо торговий зал та вітрини освітлені в іншій колірній температурі.

освітлення каси та прикасової зони

Освітлення каси та прикасової зони

Якщо освітлення вітрини, торгового залу та примірювальних вимагає особливо ретельного підходу, то при освітленні прикасової зони немає строгих правил. Головне завдання досягти комфортного рівня освітленості, при якому касирам та покупцям зручно працюватиме з грошима.

Середній рівень освітленості прикасових зон варіюється від 500 lx до 1000 lx. Тут доречно використовувати декоративні світильники та нестандартні прийоми підсвічування. Акцентними прожекторами можна сфокусувати увагу покупця на додаткових товарах-дрібничках прикасової зони. Особливо якщо у магазині трапляються черги на касі. Така схема освітлення (акцентування уваги) дозволяє збільшити середній чек, за рахунок того, що покупець нудний і чекаючи своєї черги на касі вирішує придбати ще один товар.

Топ 3 помилки при освітленні магазину:

  1. Низький рівень загальної освітленості, особливо якщо магазин знаходиться у ТРЦ.
  2. Неправильний вибір кольорової температури.
  3. Економія на освітленні у примірювальних.

Топ 3 лайфхаки при освітленні магазину:

  1. Різний рівень освітленості проходів та товарної викладки, вітрин.
  2. Застосування стельових та бічних джерел світла у примірювальних.
  3. Освітлення торгового залу лише акцентними джерелами світла.Для освещения магазинов (ритейла) лучше использовать LED (светодиодные) светильники.

Якісне LED світло дозволяє досягти коректної кольоропередачі. Економічне в експлуатації і має довгий термін служби, на відміну від МГЛ (металологогенових) світильників. Компанія Візіон Лайтінг Україна освітлює магазини лише LED світлом. Також може переобладнати (реконструювати) старі МГЛ світильники на LED компонентах.