Вплив освітлення на зростання продажів

11.09.2017

Логічно припустити, що продуманий стильний дизайн магазину забезпечить більші продажі, ніж інтер’єр, що бачив види. Особливо якщо магазин цікаво та належним чином освітлений – це також сприятиме продажам, і привабить більше відвідувачів, які ще не раз повернутися.

Чи можна впевнено сказати, що вплив освітлення є причиною зростання продажів? Адже оцінюючи фінансові прибутки, варто взяти до уваги економічні фактори, місце розташування, споживчі тенденції, ціноутворення і просування, пору року, ціну бензину, що коливається, погоду не по сезону, велика спортивна подія по телевізору, рекламну кампанію магазину або бренду, хороше або погане обслуговування клієнтів , наявність товару, то коли випали державні свята, і так далі.

Компанія Vision Lighting наводить думку колег та дані досліджень з цього питання.

Освітлення може спрямовувати покупців

Наприклад, для проєктування магазинів вин та міцних напоїв мережі Фініст, Росія, компанія Shopworks використала поєднання приглушеного освітлення, щоб створити інтимну атмосферу, з акцентним освітленням на центральних виставкових модулях для виділення продукції та полегшення навігації. Освітлення виконане у прохолодних тонах спектру, що допомагає збалансувати яскраві та теплі відтінки та текстури інтер’єру магазину. Дизайн світильників також зіграв свою роль у створенні загального образу бренду, наприклад, подвісні світильники над зоною дегустації: прості форми сприяли створенню стилю та відчуття лофт. Розташування стельових елементів і ламп над проходами та вздовж полиць з продукцією допомагає провести покупців по магазину та збільшує кількість покупок.

Муніш Датта (Munish Datta), голова технічного управління мережею магазинів компанії Marks & Spencer, яка нещодавно перейшла на LED освітлення у сотнях продуктових магазинів своєї мережі, каже, що вигода від збільшення продажів, зрештою, може переважити економію від підвищення енергоефективності.

Саймон Уолдрон (Simon Waldron), менеджер електротехнічних систем Сеінзбері (Sainsbury), прихильник застосування світлодіодних світильників у передовій роздрібній мережі, навпаки, спантеличений. «Дуже спірне питання – чи збільшує використання світлодіодних світильників продажу. Не можна гарантувати, що світлодіоди стануть причиною зростання продажів, тому що в цьому питанні так багато змінних і немає жодних суттєвих емпіричних даних. Потрібно більше досліджень, щоб побачити, чи збільшуються продажі з використанням LED освітлення чи іншої продукції з високим індексом кольору».

Освітлення у цифрах

Будь-хто, хто може довести, що нова схема освітлення дозволить заощадити гроші на нижніх полицях та збільшити продажі на верхніх, має сильний переконливий аргумент – не дивно, що це намагаються зробити знову і знову.

Так, у 2010 році протягом 21 тижня проводилися дослідження нідерландською групою супермаркетів Plus спільно з Philips Lighting. Дослідження мало на меті вивчити вплив світла на поведінку покупців, використовуючи різні сценарії світлодіодного освітлення. Philips Lighting залучив CQM як зовнішнє агентство маркетингових досліджень та дослідницьку лабораторію торгового дизайну (Retail Design Research Lab) університету Хассельта (PHL University of Hasselt) оцінити повернення інвестицій для магазинів від встановлення світлодіодних систем освітлення. На продуктових кошиках покупців була встановлена ​​система спостереження, щоб відстежувати звички купівлі, такі як час, проведений у певних зонах супермаркету, їх маршрут по магазину та відділи магазину, куди вони зайшли спеціально.

Налаштовуване освітлення AmbiScene було встановлено в лівій частині магазину, тоді як у правій частині супермаркету використовувалося традиційне освітлення із застосуванням різних освітлювальних сценаріїв у різні дні. Результати від CQM показали, що встановлення освітлювальної системи збільшило продажі в середньому на 1,93% на одного покупця завдяки динамічній установці освітлення. Подальший аналіз результатів показав також, що покупці витратили більше часу в зонах магазину, освітлених теплішим світлом, ніж у відділах з холоднішим освітленням.

Ще один факт: виробник освітлення Zumtobel стверджує, що магазин одягу в Німеччині відзначив зростання продажів приблизно на 12% порівняно з іншим місцевим магазином після того, як він встановив нову схему освітлення, спеціально розроблену для характеру його цільових клієнтів.

Проте складно сказати, які ще фактори вплинули на два магазини, або що трапилося б, якби освітлення залишилося незмінним.

Влияние освещения на продажиВертикалльне підсвічування робить орієнтацію простіше. Чим простіше покупцям орієнтуватися, тим охочіше вони ходитимуть магазином.
  • Врахувати колірну температуру. Світло холодних відтінків створює відчуття простору, тоді як освітлення теплої колірної температури надає простору комфорту та затишку.
  • Змусити вітрини працювати. У вітринах бажано використовувати точкові світлові акценти, щоб підкреслити контрасти. У вечірній час або при незначному денному світлі досить навіть низького рівня освітленості.
  • Встановити нижнє підсвічування. Спрямоване акцентне освітлення освітлення або динамічне освітлення у нижній третині полиць здатне утримати покупців довше і може збільшити продажі. Освітлення, інтегроване в полицю, рекомендується на всіх рівнях.
  • Використовувати не лише акцентне висвітлення. Широке фонове підсвічування полиць створює привабливіший ефект, ніж тільки точкове підсвічування.
  • Торгова точка

    Лабораторне дослідження, проведене Zumtobel та компанією Gruppe Nymphenburg, виміряло відгуки на різні сценарії освітлення у магазинах. «Знову і знову ми бачимо, наскільки недооцінюється важливість освітлення у точці продажу. Замість грамотного освітлення акцент робиться на химерному впакуванні та дизайні магазину», говорить доктор Ханс-Георг Хойзел (Hans-Georg Häusel) з Gruppe Nymphenburg. “Але насправді, товар на дисплеї буде викликати емоції, тільки якщо він буде представлений у правильному світлі”.

    Крім того, результати незалежного дослідження, проведеного для Xicato доктором Колет Найт (Colette Knight), показали, що об’єкти можуть здаватися більш привабливими під джерелом освітлення трохи поза традиційним діапазоном кольорів для білого світла. Учасники дослідження віддали більшу перевагу освітленню, яке збільшує насиченість червоного, синього та рожевого та робить білі відтінки «чистіше». «Нові технології світлодіодного освітлення дозволяють не тільки імітувати освітлювальні властивості звичайних джерел світла… При вдалому проектуванні світлового спектру можна створювати різні світлові враження і оптимізувати колірне уявлення об’єктів».

    Проявити творчий підхід під час освітлення магазину

    Вплив освітлення наводять аргументи на користь якісного освітлення. Проте перетворити відвідувачів на покупців – завдання складне. Тим не менш, роздрібні компанії постійно шукають, як виділити свій магазин із ряду подібних. Род Паллістер (Rod Pallister) з Progress Lighting зазначає: «Магазинам необхідно стати ще творчішими, експериментувати, щоб зберегти існуючих і отримати нових покупців. Нові торгові центри націлені на утримання відвідувачів. Більшість із них, крім магазинів, є бари, кінотеатри, ресторани. Вони застосовують архітектурний підхід до всього дизайну, і слід визнати, що освітлення грає у цьому життєво важливу роль.