Допомагаємо налаштувати освітлення для ритейлу

11.03.2019

Кроки, які допоможуть налаштувати освітлення для ритейлу

Освітлення в ритейлі – важливий компонент, який спонукає клієнтів почуватися максимально комфортно та стимулює робити покупки. Леслі Стерн (Leslie Stern, Leslie M. Stern Design LTD), фахівець з дизайну та освітлення в ритейлі, вважає, що правильне освітлення задає настрій, спрямовує покупців до прилавків, забезпечує загальну атмосферу і багато говорить про рівень вашого сервісу.

Для досягнення ідеального освітлення необхідно розібратися з принципами та методами освітлення магазинів.

Основні рекомендації

Л. Стерн пропонує розпочати з впровадження чотирьох різних типів освітлення, що застосовуються у сучасних магазинах:

  • Точкове – робить акцент на декорі та стендах вашого магазину. Ви передаєте клієнтам відчуття ваги цих товарів, акційних пропозицій, новинок. Актуальне точкове підсвічування і для вітрин, вітринних вікон, особливо у вечірній час.
  • Цільове – призначене для областей, де якісне світло є справжньою необхідністю. Це можуть бути стійки касового та тех. обслуговування, роздягальні, службові приміщення, склад;
  • Декоративне – допомагає зробити ваш простір цікавішим і красивішим. Для цього використовуйте естетично привабливі підвісні світильники, гарні люстри та навіть трекові прожектори. Світлодіодне освітлення тут буде найкращим варіантом, тому що такі прилади не потребують частої заміни і чудово справляються зі своїми функціями. Підключивши фантазію, ви можете зробити світильники частиною власної концепції, дизайну магазину. Тоді таке освітлення асоціюватиметься саме з вами та виділятиме вас серед конкурентів;
  • Загальне – основне джерело світла, що заповнює проміжки між підсвічуванням вітрин, прилавків, стелажів. Його завдання допомогти покупцям комфортно почуватися і оглянути асортимент всього магазину.
    Комбінуючи накладні, підвісні, вбудовувані та трекові світильники, ви досягнете балансу освітленості та контрасту, світлих та затемнених зон, гармонійної подачі товарів!

Як все не зіпсувати освітленням

Плануючи освітлення для магазину, переконайтеся, що ви не спалите своїх клієнтів і свій товар практично в прямому сенсі. Тепло, що виділяється від приладу освітлення, не повинно бути надмірним, товар нагрітий прямими променями світильника може вицвітати. Найсвітлішими світильниками є галогенні і металогалогенні, найхолоднішими – LED світильники.

Купуючи led світильники, краще відразу брати партію однієї серії світильників у одного виробника. Виробники допускають варіативність у колірній температурі чипів однієї серії від 50 до 150 К, але в рамках однієї партії чипів температура світла буде однаковою. Прискіпливий покупець може помітити цю різницю.

І ще пару корисних рекомендацій для оптимізації освітлення у вашому магазині:

  • Використовуйте дзеркала – вони не тільки зручні для приміряння одягу та аксесуарів, але й сприяють переображенню світла, збільшують простір.
  • Встановіть димовані світильники – з їх допомогою ви будете тримати рівень освітлення під контролем. Вдень, при природному освітленні, можна використовувати менше світла, а після заходу сонця – перебудуватись.

Вважаючи витрати на освітлення, не орієнтуйтесь на початкову вартість обладнання. Так, ви можете заощадити та придбати недороге освітлювальне обладнання. Але згодом вартість експлуатації, витрати на ремонт і менша відвідуваність магазину нівелюють економію на освітленні та можуть загнати бізнес у збитки.

Наші спеціалістыи допоможуть з розробкою концепції, розрахунками освітленості та підбором обладнання. Якщо бюджет обмежений – краще заощадити на чомусь іншому, але точно не на освітленні! Саме воно є однією із застав того, що клієнти звернуть на вас увагу і захочуть повернутися знову!